نوشته شده توسط : نت نیوز


 ست کنسول تانیل چوب علاوه بر زیبایی، عملکرد بسیار منحصر به فردی را به شما ارائه می دهند. میز کنسول از کابینت و کشوهای زیادی استفاده می کند به همین دلیل بهترین گزینه برای قرار دادن ظروفی و کریستالی برای تزیین میز ناهارخوری در اتاق نشیمن محسوب می شود. شما می توانید دکوراسیون منزل را با توجه به سبک خود انتخاب کنید. اگر می خواهید میز کنسول شما ساده باشد، باید بگویید که طرفدار سبک مدرن و ایده های خطی هستید. اگر منحنی ها و اینله ها یکی از موارد مورد علاقه شما هستند، پس باید به شما بگویم که سبک کلاسیک همان سبکی است که شما به دنبال آن هستید. در مقاله زیر سعی می کنیم اطلاعاتی در مورد انواع کنسول ها و سبک هایی که برای شما در طراحی داخلی موثر است را به اشتراک بگذاریم. اگر در یک خانه آپارتمانی مدرن با سقف تقریبا کوتاهتر از ویلا زندگی می کنید، نیازی به میز کنسول کلاسیک ندارید، زیرا این سبک میز فضای زیادی را اشغال می کند. از طرفی برای یک چیدمان ساده بهتر است از یک میز کنسول ساده استفاده کنید که فضای زیادی از خانه را اشغال نکند، اما عملکردی مشابه میز کنسول کلاسیک ارائه دهد. ما را دنبال کنید تا بیشتر از همیشه در مورد سبک های کلاسیک و معاصر بدانید، سپس هوشمندانه خرید کنید.


چه چیزی یک میز کنسول مدرن را متمایز می کند؟

میز کنسول مدرن برای ایده های لوکس

برای ایده های لوکس خود می توانید از میز کنسول مدرن استفاده کنید. اینکه می گویم میز کنسول ساده است و باید در طراحی مدرن به آن توجه کرد، به این معنا نیست که با دکوراسیون گران قیمت همخوانی ندارد. ساخت آسان، دسته پایه است و از طرفی طراحی دایره ای بدون قوس و منحنی است. این یک گزینه عالی برای ایده های مدرن و پیچیده شما است. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود در سمت راست و چپ حرکت دو ظرف و دو کابینت وجود دارد که به جای CNC توسط چوب به هم متصل شده اند. این اولین قدم به سوی مدرنیته است. از آنجایی که طراحی داخلی کمی متفاوت است و با تم رنگ خاکستری در نظر گرفته شده است، می توان گفت که او مهارت خود را به دکوراسیون های با کیفیت داده است. همچنین دستگیره‌های کابینت‌های مرکزی برای اطمینان از عملکرد روان، CNC تراشیده شده‌اند. در ادامه می توانید به آینه ای که دقیقا مشابه میز کنسول است نگاه کنید که کار را زیباتر کرده و برای شما ایده ای مدرن می کند. طراحی این میز شبیه به فیلم های کمدی قدیمی است که می توانید از این ابزار زیبا برای ایده های خنده دار و خنده دار خود استفاده کنید. اگر فضای کافی دارید، انتخاب خوبی برای قرار دادن آن در اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری یا اتاق خواب است.

سه مجموعه خدمات گنجانده شده است

میز کنسول، میز تلویزیون، میز ناهار خوری و میز قهوه خوری را به صورت ست خریداری کنید و دکوراسیونی بی نظیر برای فضای داخلی منزل خود ایجاد کنید. اگر می خواهید میز کنسول متفاوت و چشم نوازی داشته باشید، می توانید با توجه به ایده های شیک خود از طرح های خاتم استفاده کنید. این روزها با توجه به این سبک طراحی ایده های متفاوتی پیش روی شماست که طراحی میز پذیرایی متناسب با سبک طراحی میز تلویزیون جلو مبل و میز کنسول یکی از آنهاست. دستاوردها در دنیای مدرن برای شیک شدن آن، می توانید سبک مورد نظر خود را تعریف کنید و بر اساس آن شروع به توسعه ایده کنید. چند کشو در کنسول وجود دارد یا با چه تم رنگی می آید. آیا می خواهید همه محصولات را به صورت ست یا جداگانه خریداری کنید؟ این یکی از مهم ترین پارامترهایی است که می توان از بین آنها انتخاب کرد. دنیای مدرن امروز شما را برای انتخاب باز گذاشته است.

میز کنسول منبت کاری شده به سبک کلاسیک

میز کنسول یکی از تنظیماتی است که در طراحی به سبک کلاسیک بسیار کمک خواهد کرد. به راحتی می توانید برای دکوراسیون مجلل و کلاسیک خود ایده ایجاد کنید و تصویر زیباتری را در اتاق منعکس کنید. همانطور که از تصویر مشخص است، این سبک از میزها بسیار به ایده های نوستالژیک و سنتی ما نزدیک است و به این ترتیب ما را به یاد روزهای کودکی می اندازد. این به معنای ایده ای کاملا کلاسیک است که برای دکوراسیون های فانتزی به خوبی به شما کمک می کند. زیرا قسمت های کناری میز کنسول منحنی هستند و این سبک طراحی برای طراحی مدرن انتخاب مناسبی نیست; زیرا سادگی و خطوط صاف از اجزای اصلی دکوراسیون مدرن هستند. استفاده از چند کشو و دو کابینت روند طراحی این کار را دنبال می کند. اگر صاحب سبک هستید و می خواهید از دکوراسیون کلاسیک در منزل خود در ترکیب با سایر عناصر دکوری استفاده کنید، خرید این کنسول زیبا را برای تزیین فضای پذیرایی به شما توصیه می کنیم.

حرف آخر در میز کنسول مدرن و کلاسیک

همانطور که در مقاله قبلی خواندید، میز کنسول با سبک های مختلف و ایده های بسیار متفاوت در دسترس شماست. می توانید برای دکوراسیون خطی و مدرن خود از میز ساده و بدون اکسسوری استفاده کنید و برای ایده های کلاسیک خود از میز منبت کاری شده و منحنی استفاده کنید تا سبک تفکر خود را نشان دهید. Console set سرویس میز تلویزیون، میز پذیرایی، میز عسلی و میز کنسول به صورت ست در اختیار شما قرار می گیرد تا دکوراسیون شما منحصر به فردتر به نظر برسد. شما به راحتی می توانید این تصویر را با توجه به تم رنگی که به آن علاقه دارید به نمایش بگذارید. برای نگهداری غذا در اتاق نشیمن نزدیک میز ناهارخوری می توانید از میز کنسول استفاده کنید. یکی دیگر از موارد پیش رو نصب میزهای کنسول تانیل چوب  در راهروهای مجلل برای نگهداری گل و گلدان برای پذیرایی ویژه از مهمانان است. قرار دادن میز کنسول در اتاق خواب بزرگ به منظور میز آرایش و قرار دادن میز کنسول در اتاق نشیمن به عنوان یک پارتیشن مجلل پارامترهایی هستند که باید از بین آنها انتخاب کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت نیوز


برای بررسی صوت کتاب صوتی ابتدا باید در سایت و سازمان مربوطه ثبت نام کنید. سپس صوت را از متن آماده شده در سایت ضبط کرده و برای سایت ارسال کنید.

یک نظر دهنده در مقاله من از من پرسید که چگونه یک سخنران کتاب صوتی شوم. به من گفته اند که استعداد بالایی در خوانندگی و بازیگری دارم و مدتی است که به این فکر می کنم که آیا ضبط صدا را به عنوان راوی در کتاب های صوتی شروع کنم یا خیر. برای تبدیل شدن به یک راوی کتاب صوتی به چه مهارت هایی نیاز دارم یا چگونه می توانم این مهارت ها را بهبود بخشم؟ از من هم خواستند برای یک کتاب صوتی تست بزنم.

آمادگی های لازم قبل از آزمون سخنرانی کتاب صوتی

اگر به شغل گوینده کتاب صوتی علاقه مند هستید و قصد شرکت در آزمون گوینده کتاب صوتی را دارید، پاسخ به این سوالات که در این مقاله برای شما فهرست شده است به شما کمک می کند تا دریابید - متوجه شوید که آیا واجد شرایط هستید یا خیر. این نوع کار یا نه برای این کار موارد زیر مورد نیاز است:

پیش نیازها

مهارتهای پایه

توانایی های زبانی

شخصیت یا عادات کاری

مدیریت مالی.

آیا به نمایش ها علاقه دارید؟ اگر پاسخ منفی است، آزمون سخنرانی کتاب صوتی را متوقف کنید و به طور جدی گزینه دیگری را برای آینده شغلی خود در نظر بگیرید.

آیا مرتب به کتاب های صوتی گوش می دهید؟ اگر پاسخ منفی است، قبل از شرکت در آزمون روایت کتاب صوتی، به چندین کتاب صوتی در ژانرهای مختلف گوش دهید. فقط در این صورت است که حداقل می توانید از طریق هنر احساس کنید. ما اشتراک در مجله AudioFile، استاندارد صنعتی برای بررسی حرفه ای را توصیه می کنیم. همچنین به کتاب های صوتی برنده جایزه با هدفون گوش دهید.

شرایط، شرایط و ویژگی های مورد نیاز قبل از شرکت در آزمون تلفظ کتاب صوتی

تبدیل شدن به یک سخنران کتاب صوتی مستلزم مجموعه ای از شرایط و الزامات است. اگر این معیارها را دارید، در آزمون سخنران کتاب صوتی شرکت کنید. با بلندگوی برنده جوایز آئودی، تاویا گیلبرت، به شما یاد می دهد که برای تبدیل شدن به یک بلندگوی حرفه ای کتاب صوتی چه چیزی لازم است.

به طور خلاصه، سخنرانان مشتاق کتاب صوتی باید بر روی توسعه مهارت های زیر کار کنند:

درک جامع انواع مختلف گفتار

صبر

مهارت های سازمانی

مهارت های برقراری ارتباط موثر

حرفه ای شوید

مهارت های خود مدیریتی

در اینجا چند توصیه مهم و کاربردی برای روایت کتاب های صوتی در خانه آورده شده است

اگر اهل کتاب هستید، به زبان‌ها علاقه دارید و در بازیگری و کسب‌وکارهای کوچک مهارت دارید، روایت کردن و تولید کننده کتاب‌های صوتی  زهرا شیراحمدی در خانه بهترین شغل برای شماست. سخنران موفقی که صاحب یک کسب و کار خانگی کوچک است، علاوه بر استعداد صحبت کردن، باید پشتکار، مهارت های سازمانی، مهارت های ارتباطی، حرفه ای و خودکنترلی نیز داشته باشد. شما مسئول ارائه 8، 12 یا 16 ساعت کار در روز به یک ناشر یا تولید کننده کتاب صوتی هستید و باید با تیم خود هماهنگ کنید تا محتوای صوتی را به موقع به مخاطبان تحویل دهید. این یک مسئولیت خطیر است و نیاز به برنامه ریزی اساسی برای رسیدن به آن دارد.

کتاب های صوتی در خانه با پول اما به دقت زیادی نیاز دارد. سعی کنید هر بار که اشتباه می کنید آن را با صدای بلند بخوانید. اگر بعد از یک ساعت هنوز خوشحال نیستید برای توسعه مهارت هایی که برای بهبود صحبت کردن خود نیاز دارید، وقت بگذارید. تیم بازاریابی رایا این کار را برای شما انجام خواهد داد. و بعد از قبولی در آزمون سخنرانی کتاب صوتی آنها این مهارت های ضروری را به شما آموزش خواهند داد.

توسعه مهارت های شفاهی قبل از تست صدا برای صحبت کردن

بخش مهمی از توسعه توانایی گفتاری کتاب صوتی قبل از گوش دادن به سخنرانی، یادگیری در مورد هر نوع سخنرانی و یافتن راه‌هایی برای مدیریت پروژه‌هایی است که برای شما مفید است. با گذشت زمان، گوینده معروف تاویا گیلبرت همه اشکال صدا را آزمایش کرد و یاد گرفت که هر پروژه را بدون توجه به نوع صدا اجرا کند. او در گفت‌وگوی دیگری با تاویا گیلبرت اظهار داشت که وقتی صحبت از داستان‌گویی برای فیلم‌ها به میان می‌آید، قطعاً مسائلی بین این دو وجود دارد که باید با آمادگی لازم حل شود.

حال این سوال پیش می آید که آیا ژانرهای مختلف کتاب های صوتی نیاز به انواع بلندگو دارند؟ نه، مهم نیست چه کتابی برای گفتن دارد، وظیفه راوی این است که بین هدف نویسنده و شنونده واسطه شود. بنابراین، چه در حال گفتن یک داستان معمایی یا یک اختراع علمی، یک داستان فلسفی یا چیز دیگری هستید، باید درک وسیعی از سرعت، ریتم، احساسات، شخصیت‌پردازی، شخصیت، اوج، تحویل، آرامش و غیره داشته باشید. همه اینها نکاتی است که قبل از تست کتاب صوتی باید به آنها توجه کنید.

شرکت های تست زبان برای آزادی بیان

برخی از موسسات، شرکت ها و سایت ها تست صدا را به صورت رایگان انجام می دهند. Rajamarketing یکی از این شرکت هاست که تست های رای گیری آزاد را انجام می دهد و در صورت قبولی آموزش های لازم را نیز به شما ارائه می دهند.

به طور معمول، موسسات سخنران قبل از پذیرش دانشجویان خود، یک امتحان شفاهی رایگان می گیرند. قبل از آزمون صدای اسپیکینگ از جمله آزمون گفتاری کتاب صوتی به تکنیک اسپیکینگ، عدم لهجه، روان بودن متن، تلفظ صحیح همه حروف و پرهیز از لکنت توجه کنید.

کسب مهارت برای آزمون گوینده رادیو

یکی از مهم ترین راه های قبولی در آزمون اسپیکینگ گوینده رادیو جاوه، کسب مهارت های لازم در سخنرانی است. شما می توانید این مهارت ها را در دانشکده صدا و سیما و در رشته مورد علاقه خود کسب کنید و یا می توانید برای آموزش در شرکت ها یا موسسات مناسب اقدام کنید. این مهارت ها توسط خود باشگاه جوانان رادیو آموزش داده می شود.

کافی است در دوره های مربوط به تلفظ آن شرکت کنید و آموزش های لازم را در این زمینه مشاهده کنید. برای عضویت در رادیو جاوا کلاب ابتدا از شما آزمون ورودی گرفته می شود سپس از شما تست گرفته می شود و در صورت داشتن شرایط لازم آموزش های لازم به شما داده می شود.

چگونه متن تست مکالمه را زیبا بخوانیم؟

تسلط بر تکنیک بیان لازم هنگام خواندن متن آزمون شفاهی بسیار مهم است. یکی از راه های رسیدن به تسلط لازم برای خواندن هر متنی، آشنایی با متن است. به عنوان مثال در صورت لزوم می توانید بر نکاتی در این متن تاکید کنید و صدای خود را در برخی موقعیت ها بلند و در موارد دیگر کوتاه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 466
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت نیوز

نوتروفیل نوعی گلبول سفید (wbc) است. آزمایش مرتبط با سیستم ایمنی بدن است و به راحتی، انواع عفونت در بدن را تشخیص می‌دهد. در واقع neutrophils بخشی از گلبول‌های سفید به شمار می‌روند که عدم تعادل آن باعث واکنش سیستم ایمنی بدن می‌شود‌. البته گلبول‌های سفید انواع بسیار مختلفی دارند که نوتروفیل ها از فراوان‌ترین نوع آن‌ها به شمار می‌رود. هم‌اکنون که وارد این مقاله شده‌اید احتمالاً برای شما این سؤال ایجاد شده که نوتروفیلیا چیست؟ نوتروفیلیا به افزایش تعداد نوتروفیل های خونی گفته می‌شود. نوتروفیل در اکثر مواقع ناشی از عفونت فعال در بدن مانند عفونت آبسه و پنومونی و در مواردی نادری نیز سرطان خون است. همچنین شما عزیزان باید دقت کنید که شکستگی استخوان، سوختگی، آپاندیس و جراحت و همچنین حمله قلبی از سایر عواملی هست که باعث ایجاد بروز نوتروفیل‌ها در بدن می‌شود.

 

میزان طبیعی neutrophils در آزمایش خون
البته دقت کنید که محدوده‌های ذکرشده در اینجا با میکرولیتر اندازه‌گیری شده و به صورت تقریبی هستند.

نوزاد تازه متولد شده: 13 تا 38 هزار سلول در هر میلی‌لیتر مکعب از خون
نوزاد دو هفته‌ای: 5 تا 20 هزار سلول در هر میلی‌لیتر مکعب از خون
بزرگسالان: 4500 تا 11 هزار سلول در هر میلی‌لیتر مکعب از خون
زنان باردار (سه ماهه دوم): 5800 تا 13200 سلول در هر میلی‌لیتر مکعب از خون

به طور کلی محدوده طبیعی نوتروفیل‌ها در بدن، بین 1500 تا 7000 سلول در هر میلی‌لیتر مکعب از خون است.

میزان نرمال نوتروفیل در بارداری
نسبت به تغییراتی که در بدن مادر در دوران بارداری اتفاق می‌افتد، میزان نوتروفیل تغییر می‌کند. در این دوران تعداد آن‌ها به میزان ۱۳۲۰۰ واحد میکرولیتر افزایش می‌یابد.جوان ایرانی (irjavan.com)

دقت کنید که افزایش نوتروفیل در این دوران بسیار طبیعی است‌. درواقع افزایش گلبول‌های سفید نیز به دلیل افزایش نوتروفیل است. شما نباید از این قضیه نگران شوید، مطمئن باشید که پس از زایمان میزان گلبول‌های سفید کاهش پیداکرده و میزان آن به حد طبیعی می‌رسد.

 

به‌طورکلی سطح نرمال یا طبیعی گلبول سفید خونی نوتروفیل در چهار دسته طبقه‌بندی می‌شود:

سطح نرمال نوتروفیل در بانوان باردار در سه‌ماهه نخست: بین ۵۸۰۰ تا ۱۳۲۰۰ میلی‌متر مکعب است.
سطح نرمال نوتروفیل در نوزادان: بین ۱۳۰۰۰ تا ۳۸۰۰۰ در هر میکرو لیتر.
سطح نرمال نوتروفیل در نوزاد ۱۴ روزه: بین ۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ در هر میکرو لیتر.
سطح نرمال نوتروفیل در افراد بالغ: بین ۴۵۰۰ تا ۱۱۰۰۰ در هر میلی‌متر مکعب.

علت بالا بودن نوتروفیل در آزمایش خون


هرچند علت بالا بودن نوتروفیل در آزمایش خون ممکن است به دلیل جراحی و عفونت فعال در بدن باشد، اما دلایل دیگری وجود دارد که باعث افزایش این مقدار می‌شود که در ادامه این مطلب از مجله جوان ایرانی بررسی می‌کنیم:

ابتلا به بیماری التهاب روده
اضافه‌وزن یا چاقی
ابتلا به روماتیسم مفصلی
مصرف تنباکو
فشارهای روانی و فیزیکی
ابتلای افراد به برخی از انواع سرطان‌ها
ابتلا به انواع هپاتیت
ابتلا به روماتیسم مفصلی
مصرف کورتواستروئیدها
آسیب‌دیدگی در تصادف جراحات سنگین
مصرف تنباکو
درگیری کودک و بزرگ‌سالان با سندروم دان
بیمارانی که به تازگی جراحی طحال داشته‌اند

علائم پایین بودن نوتروفیل در آزمایش خون چیست؟
آزمایش نوتروفیل به شما کمک می‌کند تا میزان کم و غیرطبیعی بودن گلبول‌های سفید را متوجه شوید. شایع‌ترین علائم پایین بودن نوتروفیل را در ادامه این بخش از جوان ایرانی با هم بررسی می‌کنیم:

التهاب لثه‌ها
آبسه‌های پوستی
عفونت سینوس‌ها
تب
پنومونی
عفونت گوش

میزان نرمال نوتروفیل در آزمایش خون
احتمالاً برای شما نیز این سؤال ایجاد شده است که میزان نرمال نوتروفیل در آزمایش خون چقدر است؟ به‌طورکلی سطح نرمال یا طبیعی گلبول‌های سفید خون نوتروفیل در چهار دسته طبقه‌بندی می‌شود که در ادامه مصرف باهم بررسی می‌کنیم.

 

چگونگی تنظیم مقدار نوتروفیل


برای اینکه مقدار نوتروفیل را در بدن انسان تنظیم کنیم، بهترین راه این است که علت افزایش یا کاهش آن را بدانیم و درصدد برطرف کردن آن عوامل برآییم. معمولاً پزشک برای درمان عفونت‌های باکتریایی آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند، همچنین دقت کنید که برای تنظیم مقدار نوتروفیل خون می‌توان از مکمل‌های حاوی ویتامین b۱۲ نیز بهره برد. مواد غذایی که شامل ویتامین b۱۲ هستند نیز شامل تخم‌مرغ، شیر، ماهی، گوشت، غلات صبحانه و انواع مخمرها است.

 

توصیه‌های پزشکی برای تنظیم نوتروفیل ها
اگر شما عزیزان دچار افزایش و کاهش نوتروفیل در بدن خود هستید، برای اینکه آسیب کمتری به بدن شما وارد شود لازم است یک سری نکات را رعایت کنید.
از استرس و اضطراب دوری کنید.
بیشتر از توان بدنی خود ورزش و فعالیت جسم شدید انجام ندهید.
اگر دچار نشانه‌هایی شامل خستگی و ضعف شدید به پزشک مراجعه کنید تا به زودی برطرف شود.

تفسیر آزمایش نوتروفیل
همان‌طور که ذکر شد آزمایش نوتروفیل نشان‌دهنده تغییر در سطح گلبول‌های سفید خون است. میزان گلبول‌های سفید نسبت به خون در طول زمان، سن بارداری و تعیین عوامل دیگر تغییر می‌کند. بنابراین نتایج آزمایش باید به صورت تخصصی توسط پزشک بررسی شود‌. در این مجله از جوان ایرانی میزان نرمال نوتروفیل در بارداری را برای شما بررسی می‌کنیم.

 

عوامل مؤثر بر نتایج آزمایش خون نوتروفیل
شما عزیزان باید بدانید که شرایط خاصی می‌تواند بر آزمایش خون نوتروفیل تأثیر بگذارد. بنابراین اگر این شرایط را دارا هستید باید به پزشک اطلاع دهید. شرایطی مانند عفونت، شیمی‌درمانی، پرتودرمانی، کورتیکواستروئید درمانی مثلاً تزریق دگزامتازون، جراحی‌های اخیر، بارداری و یا اضطراب است. همچنین دقت کنید که ممکن است نتایج آزمایش از این آزمایشگاه تا آزمایشگاه بعدی تفاوت داشته باشد. به سن، جنسیت، بیماری‌های ارثی و ارتفاع از سطح دریا بستگی دارد.

 

درمان neutrophils چگونه است؟


درمان نوتروفیلیا بستگی به عامل زمینه‌ای آن دارد. برای شروع درمان ابتدا باید آزمایش بدهید، نتیجه آزمایش برای شما مشخص می‌کند که چه درمانی را باید پیش بگیرید. اگر تعداد نوتروفیل های خونی بیش از بازه نرمال باشد، معاینات بالینی توسط پزشک برای بررسی علائم انجام می‌شود. درصورتی‌که این مقدار در آزمایش خون بیش از ۵۰ هزار باشد اقداماتی مانند لوکوفرزیس، مایع درمانی تهاجمی، درمان‌های سیتوتوکسیک انجام می‌شود. درصورتی‌که شما مبتلا به بیماری زمینه‌ای باشید، پزشک ممکن است برای شما آنتی‌بیوتیک و داروهای ضدالتهابی متناسب با عفونت برای درمان نوتروفیل تجویز کند.

 

سخن پایانی
همان‌طور که در این مطلب از مجله جوان ایرانی به آن اشاره شد، عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن در گرو گلبول‌های سفید و به تبع آن نوتروفیل‌ها است. اگر مقدار نوتروفیل در بدن برای مدت طولانی تنظیم نباشد، پزشک آزمایش‌های تخصصی برای بررسی علت عدم تعادل آن تجویز می‌کند. اگر مقدار نوتروفیل در بدن شما کاهش یابد، باعث می‌شود سیستم ایمنی بدن شما ضعیف شده و بسیار خطرناک است. درهرصورت هرگونه تغییر چشمگیر در مقدار مصرف نوتروفیل ها را باید به پزشک اطلاع دهید‌ اگر شما عزیزان نیز در این مورد تجربه‌ای دارید می‌توانید در انتهای مقاله بخش نظرات پیام خود را ثبت کنید.

آزمایش neutrophils چیست؟ تفسیر نوتروفیل در آزمایش خون



:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت نیوز


اسامی هفت بازیکن

امیر جعفری، بابک حمیدیان، حدیث میر امینی، رضا کیانیان، علی مصفا، مهدی هاشمی، مینا ساداتی، نازنین بیاتی، نیکی کریمی، هانیه توسلی، مهدی هاشمی، پانتهیا بهرام، مه لقا باقری.

خلاصه داستان هفتم

داستان این سریال درباره هفت دانش آموز است که برای کسب درآمد مرتکب اشتباه می شوند. شخصیت اصلی داستان نازنین بیاتی در این سریال آنیل نام دارد. این سریال که در ابتدا قرار بود 7 قسمتی باشد با 20 قسمت متولد شد. ما داریم دوست بازی می کنیم، می جنگیم، می جنگیم، اما نمی بخشیم، هر اتفاقی هم بیفتد، باز هم می جنگیم!

هفت خبر جدید

کیارش اسدی زاده: سریال هفت امردادماه در حال پخش است/ 6 دقیقه سریال تایید شد! | راستش را بخواهید، باورم نمی شود شاید از بیست قسمت شش دقیقه آن نمایش داده نشده باشد. فضای سریال هفت نسبت به سریال هایی که تاکنون انجام شده است فضایی دارد که جریان را قطع می کند، بنابراین بیشتر برای ممیزی آماده شدم اما در تعاملی که اتفاق افتاد و راهکارهایی که من و اعضای شورا پیشنهاد دادیم. در نهایت کار در کمتر از 6 دقیقه بررسی شد. / 19 جولای 1402

زمان پخش در شبکه پخش خانگی شما

اکتبر 1402

مراجعه به منبع:  https://tmk.ir/series/101699



:: بازدید از این مطلب : 11110
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 10 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت نیوز


اگرچه انواع مختلفی از نوشیدنی های قهوه برای افراد مختلف در سراسر جهان وجود دارد، اما محبوب ترین آن قهوه اسپرسو است. میلیون ها نفر هر روز اسپرسو می نوشند. اسپرسو روش خاصی دارد. همه چیز باید به مقدار مناسب باشد تا بهترین طعم را بدست آورید. یک باریستای حرفه ای می تواند بر اساس تجربه خود یک فنجان قهوه عالی بسازد.

با این حال، می توانید یک فنجان اسپرسو را در خانه نیز درست کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک دستگاه اسپرسوساز خانگی خوب و دانه های قهوه با کیفیت خوب است. انواع مختلفی از قهوه ساز در فروشگاه های محلی و آنلاین موجود است.

فقط لیستی از برنامه های مورد نظر خود را تهیه کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. حقایقی در مورد دستگاه های اسپرسوساز وجود دارد که به خوبی شناخته شده نیستند. در اینجا می خواهم شش واقعیت مهم در مورد دستگاه های اسپرسوساز را با شما به اشتراک بگذارم که احتمالاً نمی دانستید.

می توانید از انواع دانه های قهوه استفاده کنید

اسپرسو یک نوع دانه قهوه نیست. همین نوشیدنی به اسپرسو معروف است. می توانید از انواع دانه های قهوه در دستگاه اسپرسوساز خود استفاده کنید. می توانید از دانه های قهوه بو داده یا انواع دیگر دانه ها استفاده کنید. دستگاه اسپرسوساز طعم دانه های قهوه را آزاد می کند.

همچنین نیازی نیست دانه های قهوه را از نوع خاصی انتخاب کنید. همچنین می توانید دانه های قهوه را از فروشندگان محلی خریداری کنید. تنها چیزی که در مورد دانه های قهوه باید در نظر گرفت کیفیت آنهاست. حتما دانه های قهوه تازه را برای بهترین طعم انتخاب کنید.

می توانید انواع قهوه را دم کنید

من افراد زیادی را دیده ام که در مورد دستگاه های اسپرسوساز گیج می شوند. اکثر مردم فکر می کنند که اسپرسو را فقط می توان با دستگاه اسپرسوساز تهیه کرد. اما برای توضیح، دستگاه اسپرسوساز مانند هر دستگاه قهوه ساز دیگری است. تخصص آنها درست کردن اسپرسو به روش درست است.

این بدان معنا نیست که نمی توانید دستور العمل های مختلف قهوه را تهیه کنید. می توانید از همین دستگاه برای انواع دیگر دم کردن قهوه استفاده کنید. فقط تنظیمات را تنظیم کنید تا طعم دقیقی را که از قهوه انتظار دارید دریافت کنید.

بنابراین لازم نیست برای هر نوع قهوه دستگاه جداگانه بخرید. با این حال، قبل از سفارش مطمئن شوید که دستگاه اسپرسوساز تنظیمات را روی کنترل پنل قرار داده است.

برای استخراج عطر چقدر فشار لازم است؟

آیا هر روز اسپرسوی مورد علاقه خود را با استفاده از دستگاه اسپرسوساز درست می کنید، اما آیا تا به حال فکر کرده اید که دستگاه چگونه کار می کند؟ خوب، یک دستگاه اسپرسوساز باید فشار کامل را به دانه های قهوه وارد کند تا طعم کامل را استخراج کند.

اگرچه فشار دستگاه های مختلف متفاوت است، اما حداقل فشار مورد نیاز برای استخراج طعم 9 بار (9 بار) است. برخی از دستگاه های اسپرسوساز ممکن است فشارهای متفاوتی داشته باشند. اما برای بدست آوردن طعم مناسب باید سرعت مناسبی داشته باشید.

چند دانه قهوه مورد نیاز است؟

دوستداران قهوه از دانه های قهوه در دستگاه اسپرسوساز خود استفاده می کنند. آیا تا به حال فکر کرده اید که در یک دستگاه اسپرسوساز به چند دانه قهوه نیاز دارید؟ هر چقدر هم که عجیب به نظر برسد، این اطلاعات جالبی است.

خوب، هنگامی که دستگاه قهوه کار می کند، به حداقل مقدار دانه قهوه نیاز دارد. اکثر دستگاه های اسپرسوساز برای هر سوراخ به حدود 50 دانه قهوه نیاز دارند و این مقدار دانه بسته به درجه برشته شدن حدود 7 تا 10 گرم است. بله، بهتر است از یک فرمول خاص برای به دست آوردن اثر مداوم استفاده کنید. بنابراین اگر به محدود کردن مقدار دانه‌های قهوه فکر می‌کنید، ممکن است این امکان در دستگاه شما وجود نداشته باشد.

دولت ایتالیا دستگاه های اسپرسوساز و طعم قهوه را کنترل می کند.

برای ایتالیایی ها، اسپرسو چیزی بیش از یک نوشیدنی است. آنها عاشق نوشیدن اسپرسو هستند. علاوه بر این، بخشی منظم از زندگی آنها است. به همین دلیل است که دولت ایتالیا به طور منظم بر روند تولید دستگاه های اسپرسوساز تا مرحله استخراج نظارت می کند.

تمام کافی شاپ ها باید استاندارد را رعایت کنند. علاوه بر این، تولید کنندگان دستگاه های قهوه ساز استاندارد کیفیت دستگاه های اسپرسوساز را رعایت می کنند. به همین دلیل است که دانه های قهوه ایتالیایی در بین بقیه استثنایی هستند.

خامه در اسپرسو تفاوتی ندارد

فوم یا کرم اسپرسو سنتی است. مردم اغلب در مورد اینکه کف اسپرسو از کجا می آید گیج می شوند. خب بستگی به دستگاه اسپرسوساز دارد. هنگامی که دستگاه قهوه، آب را فشار می دهد تا عطر آن استخراج شود، به طور خودکار کفی را که در اسپرسو می بینیم ایجاد می کند. اسپرسوسازهای صنعتی با ایجاد فشار قوی تر، کف بیشتری تولید می کنند.

مرجع مقاله:  https://www.entekhabcenter.com/coffee-maker-price



:: بازدید از این مطلب : 4459
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت نیوز

متن آهنگ حال خوندن ندارم من سازم اصلا کوک نیست مهدی احمدوند

داری باعث میشی دوریت چند روز و چند سال شه
که منم هرچی بخونم همه میگن فالشه
حال خوندن ندارم من سازم اصلا کوک نیست
نیستی و به این نبودت هیچکسم مشکوک نیست
داری باعث میشی خونه بعد تو متروک شه
که دلم به بودن اون خاطرات مشکوک شه
من غرورمو فروختم به نبودت چند وقت
تو نبودی تا ببینی روحیه ام از دست رفت

آهنگ جدید مهدی احمدوند به نام «حال خوندن ندارم من سازم اصلا کوک نیست»



:: بازدید از این مطلب : 482
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت نیوز

سخت ترین کار در رژیم لاغری آب کردن شکم است. کاهش چربی شکم خیلی دیر و به سختی اتفاق می افتد. برای همین در این مقاله درباره چربی شکمی صحبت کرده ایم و راه هایی را برای از بین بردن آن پیشنهاد داده ایم. با مجله ایرانی همراه باشید تا راز آب کردن چربی ها شکم را یاد بگیرید.

کاهش چربی شکم
از بین بردن چربی شکم برای بسیاری از ما سخت ترین کار برای رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن است. به جز چربی های شکم، چربی های دیگری نیز وجود دارند که با احاطه کردن اندام ها باعث پف کردن و جلو آمدن شکم می شوند که منجر به بروز بیماری های مختلفی می شوند. علاوه بر بیماری باعث زشت شدن اندام و نامتناسب بودن آن می شوند. اگر رژیم های غذایی و ورزش کردن کمک زیادی به کاهش این چربی ها نکنند، ممکن است هورمون ها، سن و سال و دیگر دلایل ژنتیکی در این موضوع دخیل باشند و باعث به وجود آمدن این چربی ها شده باشند.

کاهش چربی شکم
چربی شکم
اول از همه ، چربی شکم چیست؟

انواع مختلفی از چربی وجود دارد:

چربی زیر جلدی
چربی زیر جلدی چربی سست تری است که دقیقاً زیر پوست تجمع می یابد.

چربی عضلانی
چربی عضلانی در عضلات اسکلتی یافت می شود. این چربی درون عضلات قرار دارد و به چربی عضلانی معروف است.

چربی احشایی
چربی احشایی بین اندام های شکمی (معده ، کبد ، کلیه ها و غیره) قرار دارد ، همان چیزی است که ما آن را چربی داخل شکم یا شکم می نامیم.

لاغری سریع
آیا واقعاً “یک ترفند” برای از بین بردن چربی های شکم و لاغری سریع وجود دارد؟

وقتی تبلیغات ادعای راه حل “یک ترفند برای لاغری سریع” دارند ، به یاد داشته باشید که هدف اصلی آنها فروش محصولشان است تا کمک به شما. بازاریابی خوب به معنای یک پیام است ، زیرا دنبال کردن خیلی چیزها به طور هم زمان دشوار است. بنابراین آنها روی یک مد تمرکز می کنند و این کنجکاوی شما را قلقلک می دهد و شما برای رفتن به وب سایت آنها روی پیوند کلیک می کنید.

به یاد داشته باشید هر چیزی که تبلیغ می شود، مفید نیست. پس هر چیزی را که دیدید تبلیغ زیادی روی آن شده است دلیلی برای موثر بودن آن نیست. در چنین مواردی باید یا از تجربه دیگران استفاده کنید و یا احتیاط بیشتری به خرج دهید و بررسی بیشتری کنید.

روش های لاغری شکم
در ادامه برخی از روش های لاغری شکم را به شما پیشنهاد می دهیم تا بتوانید به وزن و اندام ایده آل خود برسید.

ساده شروع کنید
به طور معمول موارد زیادی وجود دارد که ممکن است برای از بین بردن چربی شکم نیاز به بهبود داشته باشید. اما با تمرکز بر تغییر یا بهبود فقط یک چیز شروع کنید. سپس ، هنگامی که اولین هدف را فتح کردید ، می توانید به سمت مورد بعدی بروید. یعنی با یک هدف شروع کنید و در صورت کامیابی سراغ هدف بعدی بروید.

شکر را حذف کنید
یک انتخاب خوب برای شروع انتخاب مواد غذایی ، حذف نوشیدنی های شیرین است و نه فقط نوشابه ، بلکه آب میوه های مصنوعی را نیز حذف کنید. دلسترها نیز حاوی شکر زیادی هستند. شکر چربی شکم را افزایش می دهد و فیبر چربی شکم را کاهش می دهد. بنابراین یک راه حل سریع ، یک راه حل کاملاً مشخص ، حذف کردن نوشیدنی های شیرین است. سعی کنید تا جایی که می توانید قند و شکر را از رژیم غذایی خود حذف کنید و یا مصرف آن را کاهش دهید.

سبزی بیشتری بخورید
وعده غذایی خود را با سبزیجات فصلی ، چه سوپ سبزیجات و چه سبزیجات سالاد ، شروع کنید. و به یاد داشته باشید که سبزیجات باید همیشه حداقل نیمی از بشقاب شما را تشکیل دهند و ترکیبی از نشاسته ای (مانند سیب زمینی) و غیر نشاسته ای (سبزیجات برگ دار ، بروکلی و غیره) باشد. پس قبل از خوردن غذای اصلی سبزیجات و سالاد بخورید. البته خوردن سس های چرب را نادید بگیرید. آبلیمو و سرکه می تواند جایگزین بهتری باشد.

به سبک زندگی بدنی متعهد شوید
مهمترین کاری که مردم می توانند برای جلوگیری از تجمع چربی شکم و خلاص شدن از شر چربی موجود در شکم انجام دهند ، انجام فعالیت بدنی و بهتر از آن ، سبک زندگی فیزیکی است.

چه برای مردان و چه برای زنان ، اولین چربی که هنگام ورزش از دست می دهید چربی احشایی است. سبک های زندگی فعلی به گونه ای شده است که تحرک کاهش یافته است. زندگی شهری و ماشینی باعث چاقی های شکمی می شود. سعی کنید در طول روز فعالیت بدنی خود را افزایش دهید. تا چربی کمتری ذخیره کنید و کمتر چاق شوید.

حرکت کن
در اینجا چیز دیگری وجود دارد که احتمالاً اکثر مردم نمی دانند: Fidgeting برای شما خوب است. این کار یک فعالیت بدنی بدون ورزش در نظر گرفته می شود و یک روش مهم برای سوزاندن انرژی و حذف چربی ها است. اگر علاوه بر ورزش ، فرد باهوش و با تحرک بیشتری در سایر روزهای هفته باشید ، از مزایای سلامتی بیشتری برخوردار می شوید. این موضوع به این معنی است که در حالی که صحبت می کنید ، اشاره کنید ، به پای خود ضربه بزنید ، حرکت کنید. در کل می توان آن را این گونه توضیح داد، در کارهای روزانه خود تحرک بیشتری کنید و از دست ها و پاهای خود بیشتر استفاده کنید. زبان بدن می تواند مورد موثری برای حرکت بیشتر و سوزاندن چربی ها باشد.

سعی کنید زیاد ننشینید
مطالعات نشان داده است افرادی که روزانه هشت تا نه ساعت می نشینند ، حتی اگر 150 دقیقه توصیه شده در هفته را ورزش کنند ، از مزایای ورزش با افرادی که در طول روز فعالیت بیشتری دارند ، برخوردار نیستند. پس تا می توانید سعی کنید کمتر بشینید. اگر کارمند هستید هر چند دقیقه یک بار از جای خود بلند شوید کمی راه بروید و تحرک داشته باشید.

فعالیت های گروهی
تعریف مجدد “استراحت”

داشتن یک سرگرمی فعال چه یک فعالیت گروهی باشد و چه کاری که می توانید به تنهایی انجام دهید. اساساً ، اگر فعالیتی برای شما خوشایند است ، به انجام آن ادامه می دهید. اگر ورزش کردن برای شما سخت است می توانید به انجام فعالیت های گروهی بپردازید. پیاده روی ها و کوه نوردی های دسته جمعی گزینه خوبی است.

ورزش کنید
سعی کنید در روز کمی ورزش کنید. اما برای سوزاندن کالری بیشتر، ورزش سنگین تر لازم است، پس تا جایی که باید در تمرینات خود پیشرفت کنید. ورزش با شدت بالا یعنی در کمترین زمان بیشترین کالری را بسوزانید و تمام عضلات بدن را به کار بگیرید. ورزش زمانی موثر است که به نفس زدن و عرق کردن بیافتید. ورزش های سبک و کششی فایده چندانی ندارند.جوان ایرانی (irjavan.com)

بهترین راه ها برای کاهش چربی شکم



:: بازدید از این مطلب : 526
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت نیوز


یکی از رایج ترین سوالاتی که در شبکه های اجتماعی با آن مواجه هستیم این است که چگونه یک کتاب صوتی بسازیم؟ به همین دلیل تصمیم گرفتیم یادداشت کوتاهی درباره تولید کتاب صوتی بنویسیم. اگر تا به حال به کتاب صوتی گوش نکرده اید، توصیه می کنیم مقاله آیا گوش دادن به کتاب صوتی تقلب است؟ اصابت

وقتی می گوییم در عصر پادکست ها و کتاب های صوتی زندگی می کنیم، بی دلیل نمی گوییم. ما آمار دقیقی از اتفاقات ایران نداریم. اما در آمریکا، در بین سه دسته کتاب های چاپی، کتاب های الکترونیکی و کتاب های صوتی، کتاب های صوتی بیشترین رشد را در سال 2016 داشته اند. 15 کتاب در سال. از سال 2008 تا به امروز، حجم بازار کتاب های صوتی در آمریکا سالانه حدود 30 درصد افزایش یافته است که به معنای رشد 4 برابری کتاب های الکترونیکی است.

این آمار عجیبی نیست. شما می توانید هنگام پیاده روی، رانندگی، مترو، اتوبوس و تاکسی، هنگام آشپزی و انجام کارهای خانه و حتی در محل کار به یک کتاب صوتی گوش دهید.

حالا با وجود چنین تغییری در سبک خواندن، این سوال که چگونه کتاب های صوتی تولید کنیم نیز معنا پیدا می کند. در این یادداشت سعی داریم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه یک کتاب صوتی بسازیم.

کتاب های صوتی از کجا آمده اند؟

گاهی اوقات کاربران از ما می پرسند که آیا به بلندگوی کتاب صوتی نیاز دارید؟ پاسخ ما این است که کتاب صوتی تولید نمی کنیم. پس کتاب های صوتی اپلیکیشن طاقچه از کجاست؟

طاقچه با ناشران کتاب صوتی و همچنین ناشران کتاب الکترونیکی همکاری می کند. ناشران کتاب صوتی با ناشران کتاب و گاهی نویسندگان کتاب هماهنگ می کنند و در ازای دریافت حق امتیاز کتاب را به صورت صوتی عرضه می کنند. اغلب ناشران کتاب صوتی از بلندگوهای حرفه ای استفاده می کنند و موسیقی را به قسمت های مختلف کتاب اضافه می کنند. مثل یک برنامه رادیویی توصیه می کنیم برای همکاری در زمینه تولید کتاب صوتی با ناشران صوتی تماس بگیرید.

چگونه یک کتاب صوتی بسازیم؟

طبق قانون کپی رایت، حداکثر تا 10 درصد از محتوای یک کتاب بدون پرداخت حق چاپ قابل انتشار است. بنابراین، اگر خودتان ناشر یا نویسنده کتاب نیستید، ابتدا باید حق چاپ را رعایت کنید و با ناشر هماهنگ کنید.

قدم بعدی انتخاب کتاب مناسب است.

کدام کتاب ها برای ساخت کتاب صوتی شیراحمدی مناسب نیستند؟

با وجود تمام جذابیت های کتاب های صوتی، برخی از کتاب ها انتخاب خوبی برای گوش دادن نیستند. این کتابها عبارتند از:

کتاب های مرجع

کتاب هایی که بر جمع آوری نقل قول ها تمرکز دارند

کتاب طراحی داخلی و محوطه سازی

هر کتاب مصور

کتاب های آشپزی

راهنمای سفر

بهترین کتاب ها برای تولید کتاب صوتی کدامند؟

با این حال، برخی از کتاب ها انتخاب خوبی برای تولید کتاب های صوتی هستند. مانند:

کتاب های موفقیت و خودیاری

بیوگرافی و کتاب های تاریخی

کتاب های ترسناک و معمایی

کتاب های فانتزی و علمی تخیلی

کتاب سلامت و تناسب اندام

کتاب های عاشقانه

کتاب های کار

فرمت های کتاب صوتی

همانطور که کتاب های الکترونیکی با فرمت هایی مانند epub، MOBI، PDF و غیره ساخته می شوند، کتاب های صوتی نیز با فرمت های مختلفی ساخته می شوند. فرمت هایی مانند WAV، M4B، MP3، AIFF و غیره. ما به شما توصیه می کنیم که تفاوت بین هر یک از این فرمت ها را بررسی کنید.

چه شرکتی برای راه اندازی نیاز است و هزینه تولید کتاب صوتی چقدر است؟

برای اینکه کتاب صوتی شما از کیفیت مناسبی برخوردار باشد، بهتر است از تجهیزات مناسب برای آن استفاده کنید. مهم ترین ابزار برای این خلقت که بیشترین هزینه تولید کتاب صوتی را شامل می شود، عبارتند از:

میکرو خوبه

خرید میکروفونی که بتواند حداکثر مقدار را ضبط کند مهمترین کاری است که باید انجام دهید. دو نوع میکروفون در بازار وجود دارد. میکروفون و درپوش دینامیک. میکروفون های دینامیک برای کارهایی مانند آواز خواندن و میکروفون های خازنی برای کارهایی مانند ضبط صداهای ملایم استفاده می شوند. پس اگر می خواهید میکروفون به صدا حساسیت بیشتری نشان دهد از میکروفون خازنی استفاده کنید قیمت میکروفون خازنی از حدود 2 میلیون تومان شروع می شود.

صفحه نمایش پاپ

صفحه نمایش پاپ آپ یا فیلتر پاپ آپ یک دستگاه کاهش نویز است که به جلوی میکروفون متصل می شود. قیمت پاپ فیلتر بین 200 تا 350 هزار تقسیم بندی می باشد.

نرم افزار GarageBand یا Audacity برای تبدیل کتاب به کتاب صوتی

از این نرم افزارها برای تبدیل صدا استفاده می شود که قابل نصب بر روی کامپیوتر می باشد.

استودیو

اگر توانایی خرید تجهیزات را دارید و قصد دارید کتاب صوتی را در خانه روایت کنید، باید مکانی آرام و با ثبات را انتخاب کنید. اما به جای همه اینها، می توانید یک استودیو ضبط اجاره کنید. مزیت این کار این است که می توانید در محیط حرفه ای تری کار کنید. البته نکته مهم این است که اکثر استودیوها برای ضبط موسیقی هستند و تجهیزات لازم برای این کار را دارند. قبل از اجاره، مطمئن شوید که استودیو مناسب برای کار است. استودیوها عموماً به صورت ساعتی اجاره داده می شوند، هزینه آن بر اساس شرایط روز است و مبلغ خاصی نمی توان داد.

هنگام مطالعه کتاب صوتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

اولین قدم برای بلندخوانی داشتن صدای خوب است. صدای خوب نعمتی از جانب خداوند است. اما صرف نظر از نوع صدا، صحبت بین 8000 تا 9000 کلمه در ساعت کار آسانی نیست. البته فشار روی صدا زیاد است. مانند هر مهارتی، این مهارت نیز باید با تمرینات خاص توسعه یابد. قبل از شروع ضبط صدا برای یک کتاب صوتی، بهتر است موارد زیر را انجام دهید:

سیب زمینی سرخ کرده بخورید. این کار لب های شما را برای مدت طولانی مرطوب نگه می دارد.

از بالم لب استفاده کنید.

یک لیوان آب گرم را نزدیک دست خود نگه دارید.

بسته به حجم کتاب، فرآیند سفارش گویندگی کتاب صوتی زهرا شیراحمدی ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد. بهتر است کتاب را با توجه به سرعت تقسیم کنید و هر فصل را یکجا بخوانید. اما اگر به دلایلی نتوانستید هر قسمت را تمام کنید، حتما قبل از شروع قسمت دوم، قسمت قبلی را با دقت گوش کنید و در قسمت اول جنسیت و حال و هوای صدای خود را مرور کنید. در غیر این صورت، شنونده دو بخش از پیام را به خوبی متوجه خواهد شد.

توصیه می شود هر روز در یک زمان مشخص ضبط کنید. صدای افراد هر از گاهی متفاوت است.

پس از ضبط صوت برای کتاب های صوتی، بهتر است این دو کار را انجام دهید:

پس از ضبط، فایل صوتی را برای ویرایش به یک ویرایشگر حرفه ای ارسال کنید.

طراحی جلد کتاب های صوتی. این کار را می توان به یک گرافیست برون سپاری کرد.



:: بازدید از این مطلب : 6637
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت نیوز




پیاده روی پارچه ای

روکش صندلی ماشین، نوع پارچه، مزایا و معایب زیادی دارد. البته این مزایا و معایب ارتباط زیادی با انتخاب پارچه ای که می خواهید استفاده کنید دارد.

اگر از نوع خوب استفاده کنید معایب آن کمتر و مزایا قطعا بیشتر می شود.

همچنین به نظر می‌رسد روکش‌هایی با پارچه‌های سنگین‌تر در برابر سایش مقاوم‌تر هستند و این نوع روکش خودرو دوام بیشتری خواهد داشت.

همچنین اگر از رنگ های تیره و به اصطلاح رنگ پوسیده استفاده کنیم کثیفی و اثر دود و گرد و غبار کمتر در آن ظاهر می شود.

و یکی از معایب آن سخت شستن این لباس هاست.

موضوع دیگر ثبات رنگ پارچه است که هر چه رنگ پایدارتر باشد پارچه دوام بیشتری خواهد داشت. همچنین برای ماندگاری بیشتر باید پارچه مرغوب و باکیفیت بخریم

و در مورد مزایای این روکش صندلی خودرو باید گفت که تحت تاثیر گرمای تابستان و سرمایه زمستانی قرار نمی گیرد و کمتر تحت تاثیر تغییرات دما قرار می گیرد و این یکی از ویژگی های خاص این روکش می باشد.

از دیگر مزیت های این کاور خودرو تنوع انتخاب در طرح ها و رنگ های آن است که به مشتری در میدان کاملا رایگان می دهد تا با سایر موارد داخل اتاق و یا با کابین و رنگ مشابه خودرو هماهنگ شود.

روکش چرمی

و نوع سوم روکش صندلی ماشین ترکیبی از چرم و پارچه است.

شاید سازندگان فکر می کردند که با ترکیب این دو ماده، مزایا و معایب آن ها را در نظر گرفته و هر کدام را در جای اجرا قرار داده اند که می توانند با توجه به مزیت های خود علاوه بر طرح ها و الحاقات جدید، از آن استفاده کنند. یک عمر رمز و راز یک صندلی ماشین اضافه کنید.

مثلاً قسمت صندلی و قسمت هایی از روکش که با بدنه تماس پیدا می کند پارچه ای باشد تا عرق کمتری داشته باشد و گرما و سرما زیاد تحت تأثیر قرار نگیرد و مزاحمتی برای مسافران ایجاد نکند.

اما در پشت صندلی از چرم استفاده می شود، قسمتی که روی پاها قرار دارد و به طور کلی قطعات ممکن است کثیف باشند و برای شستن باید محکم باشند.

اما به طور کلی صندلی ماشین در انواع متریال و با قیمت های مختلف در بازار موجود است. و هر کسی با هر توانایی می تواند بین انواع داخلی و خارجی و جنس خوب و متوسط ​​یکی را انتخاب کند.

مراجعه به مرجع: https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/روکش-صندلی/ایرانخودرو/روکش-صندلی-پژو-206/



:: بازدید از این مطلب : 14687
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت نیوز


بهترین نوع روکش دندان چیست؟کامپوزیت ونیر یکی از پرطرفدارترین روش های دندانپزشکی زیبایی این روزها است و معمولا برای بهبود شکل و زیبایی دندان های جلویی شما استفاده می شود. ونیرهای کامپوزیت که لایه هایی همرنگ با دندان هستند و برای پوشاندن عیوب خارجی روی دندان قرار می گیرند، انواع مختلفی دارند و توسط برندهای مختلف تولید می شوند.

انتخاب مواد مناسب برای ساخت پروتز کامپوزیت به دندانپزشک شما بستگی دارد که با توجه به شرایط و نوع دندان هر فرد گزینه های مختلفی برای ساخت پروتز دارد.

شناخت بهترین انواع کامپوزیت ونیرها به شما کمک می کند تا قبل از تعهد بهترین انواع را بیاموزید و بادوام ترین و بادوام ترین روش و نوع کامپوزیت ونیر را برای خود انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که انواع کامپوزیت ونیرهای دندانی مواد و هزینه های ساخت متفاوتی دارند.

انواع کامپوزیت ونیر با توجه به نوع اجرا

به طور کلی ترکیب روکش های دندانی را می توان به دو صورت اعمال کرد که در زیر توضیح داده شده است:

1. روکش پارسیل (کامپوزیت روکش دندان های ترک خورده)

روکش پارسیل یکی از رایج ترین روش های زیبایی دندان است که برای رفع مشکلات موضعی دندان و ترمیم بخشی از دندان آسیب دیده استفاده می شود. به دلیل کیفیت بالای مواد به کار رفته در این نوع، دقیقا مشابه دندان است و تفاوتی بین دندان و لایه کامپوزیت وجود ندارد. این روش بسیار محبوب است و تنها در صورتی می توان از آن استفاده کرد که بخشی از دندان آسیب دیده باشد.

2. روکش کامل (ونیر کامپوزیت کامل دندان)

فول ونیر نوعی ونیر کامپوزیت است که تمام قسمت های دندان را ترمیم می کند. به عبارت دیگر، لایه مواد کامپوزیت به طور کامل روی دندان کشیده شده و عیوب قابل مشاهده دندان را پنهان می کند. در انجام این نوع ترکیب باید به عواملی مانند اکلوژن، سن بیمار، نحوه قرارگیری دندان ها، روی هم قرار گرفتن دندان ها و سلامت دندان ها توجه شود. طول عمر و دوام روکش های کامل تا حد زیادی به سطح بهداشت دهان و دندان بستگی دارد.

انواع روکش کامپوزیت به روش ساخت

دو نوع تاکتیک برای فولونیرینگ وجود دارد:

1. روش مستقیم (روکش دندان یک تکه)

به این ترتیب دندانپزشک مواد کامپوزیت را مستقیماً روی دندان قرار می دهد و آن را قالب می زند تا به موقعیت مطلوب و نهایی برسد. این نوع روش ترکیبی زمان بر است اما تمامی مراحل در یک جلسه قابل انجام است و تعداد مراجعه به مطب دندانپزشکی کم خواهد بود.

2. روش مستقیم (ساخت دندان های آزمایشگاهی)

در روش متداول ونیر کامپوزیت غیر مستقیم، کامپوزیت در آزمایشگاه ساخته می شود. ابتدا قالبی از دندان فرد ساخته می شود و به آزمایشگاه ارسال می شود که از آن روکش کامپوزیت مناسب بیمار ساخته شده و روی دندان قرار می گیرد.

انواع کامپوزیت های دندانی بر اساس ساختار

مواد تشکیل دهنده دارای ویژگی های متفاوتی هستند که بر خواص آنها تأثیر می گذارد و دندانپزشکان با توجه به نیاز هر فرد آنها را انتخاب می کنند.

1. ترکیب ماکروفیل یا ماکروفیل

ترکیب ماکروفیل اولین نوع ترکیبی بود که وارد بازار شد. اندازه ذرات این مخلوط بین 10 تا 50 میکرومتر است. اندازه ذرات آن را قوی می کند، اما زیبا نیست. این ذرات به قدری بزرگ هستند که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده هستند، صیقل دادن آنها به سختی انجام می شود و می توانند از سیستم رزین جدا شوند. استفاده از کامپوزیت ماکروفیل امروزه رایج نیست و فقط در ترمیم های بسیار قدیمی یافت می شود.

2. کامپوزیت میکروفیلار فینکارن

این نوع کامپوزیت اولین بار در اواخر دهه هفتاد معرفی شد و اندازه ذرات آن کمتر از 100 نانومتر است. این اندازه ذرات از نظر زیبایی شناختی قابل قبول هستند و به راحتی قابل توزیع هستند. اما استحکام کمتری دارد و مقاومت آنها برای تحمل تنش فشاری پشت دندان کافی نیست. از میکروفیلم های کامپوزیتی موجود در بازار می توان به نسخه های مختلف هلیومولار از شرکت Vivadent و Renamel از Cosmedent اشاره کرد.

3. ترکیب هیبرید، میکروهیبرید و نانوهیبرید

این نوع مخلوط مخلوطی از ذرات 10 و 50 میکرومتری و 40 نانومتری است. به همین دلیل، دارای قدرت ماکروفیل و قابلیت انتقال میکروپر به طور همزمان است نمونه‌هایی از کامپوزیت‌های نانوهیبرید تجاری موجود عبارتند از Tetric EvoCeram و IPS Empress Direct از Ivolar Vivadent و Herculite Ultra از Kerr. هرکول XRV تنها میکروهیبرید موجود در بازار است

4. کامپوزیت نانوفیل

نانوکامپوزیت یا نانوفیل آخرین نسل کامپوزیت متعلق به 3M ESPE است. Filtek Supreme Ultra Universal حاوی ذرات 20 نانومتری است که با هم نانوخوشه هایی را تشکیل می دهند. ویژگی منحصر به فرد این نوع مخلوط، استحکام و دوام بیشتر و همچنین قیمت مقرون به صرفه تر آن است.

ونیرهای کامپوزیت دندان بهترین نوع خواص را دارند

برای انتخاب بهترین نوع روکش دندان بهتر است ویژگی های زیر را در نظر بگیرید:

فرصت های شغلی و عدم تطابق

ترکیبی که برای تثبیت فرم دندان ها استفاده می شود باید به راحتی قالب گیری شود و در عین حال شکل ایجاد شده را حفظ کرده و آسیب نبیند. این چیزها باید از نظر غلظت و کیفیت مناسب باشند نه آب یا آب لوله کشی و نه آنقدر نرم که به دستگاه دندانپزشکی بچسبند.

طیف رنگی کامل و شفاف

بسیاری از برندهای کامپوزیت ونیر 12 رنگ مختلف برای مینا و عاج ارائه می دهند. هر چه یک برند طیف رنگی بیشتری ارائه دهد، دندانپزشک و بیمار انتخاب های بیشتری دارند. دندانپزشک با رنگ های مختلف کامپوزیت مینا و عاج می تواند لایه به لایه روی کامپوزیت دندان کار کرده و با دقت به نتیجه دلخواه برسد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مقاله، چه رنگی برای دندان بهتر است؟ مطالعه

راهنمای رنگ دقیق

بهترین نوع روکش کامپوزیت، نوعی با دستورالعمل های دقیق سایه است. بنابراین، رنگ انتخاب شده توسط بیمار بر اساس دستورالعمل دقیقاً با رنگ ایجاد شده در طول عمل مطابقت دارد.

دوام و طول عمر

ترکیبات برندهای مختلف کیفیت یکسانی ندارند. هنگام انتخاب یک نام تجاری کامپوزیت، باید دوام، مقاومت در برابر میخ و سایش، مقاومت در برابر فشار و کاهش حجم آن را در نظر بگیرید. همچنین می توانید از یک ترکیب با کیفیت و بادوام برای دندان های عقب استفاده کنید.

بهترین مارک کامپوزیت ونیر دندان چیست؟

در ابتدا باید بگوییم که تمامی کامپوزیت ونیرهای موجود در بازار دارای استانداردهای کیفی لازم جهت ارائه در بازار جهانی می باشند و انتخاب نوع قطعه بستگی به تشخیص دندانپزشک، ترجیحات و ترجیحات بیمار دارد. . هزینه های ضروری

همچنین دوام کامپوزیت ونیر فراتر از برند، به تجربه و مهارت دندانپزشک در تشخیص برند مناسب شما و نصب و اجرای صحیح آن بستگی دارد. در برخی موارد مشاهده می شود که بهترین و گران ترین برند کامپوزیت ونیر توسط دندانپزشک غیر متخصص انجام می شود و نتیجه مطلوبی برای بیمار به همراه ندارد. پس در انتخاب دندانپزشک دقت کنید.

چندین برند کامپوزیت ونیر در ایران موجود است و در دندانپزشکی کاربرد دارد. بهترین و بهترین برندها در این میان، برندهای ژاپنی Geanial، Gradia Direct و Kuraray، برندهای آمریکایی Bisco، 3M و Cosmedent و برند سوئیسی Sarmco هستند.

البته از دیگر برندهای با کیفیت مورد استفاده می توان به Tokuyama Dental America، Kerr، Ivoclar Vivaden، DMP Dental، DMG America، Coltene و SDI اشاره کرد.

متن کامل مقاله را بخوانید:  https://drsheidaclinic.com/dental-composite/



:: بازدید از این مطلب : 8722
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1402 | نظرات ()